Sākums

Recent Posts


piektdiena, 2013. gada 8. marts

Manas meditācijas tehnikas - Vipasana

   Iepriekšējā rakstā par meditāciju, es uzsvēru, ka meditācija nav darbība, tāpēc meditācijas tehniku praktizēšana ir tikai vingrinājumi, tie ir labi un nepieciešami, lai sagatavotu jūs meditācijai. Meditācija pati pie jums atnāks, kad jūs to ļausiet. Meditācija var pie jums atnāk jebkurā laikā -  kad strādājat, mācaties, sēžat, ēdat, utt.; nav svarīgi, kādu darbību veicat, meditācija var jūs apciemot pēkšņi. Dažkārt es izjūtu meditāciju tikai kādu mirkli, tas ir apgaismības  mirklis. Jūs noteikti esat izjutuši kaut ko līdzīgu. Piemēram, jūs skatāties filmu (vai vienalga ko, kas jūs aizrauj) un pēkšņi jūs sākat apzināties, ka ļaujat savam prātam iet savu ceļu, jūs neesat jūsu prāts. Tās ir lieliskas sajūtas - sajust mirkli, kas ir vienīgā realitāte.

Katru dienu es praktizēju vairākas meditācijas tehnikas.
Šoreiz vēlos pastāstīt par Vipasana meditāciju, kas noderīga ik vienam.

Vipasana meditācija

   Vipasana meditācija ir saistīta ar sēdēšanu klusumā un elpas vērošanu. Sekojiet savai elpai no ieelpas līdz izelpai. Sajūtiet, kā jūs elpojat. Elpošana ir vienīgais, kas notiek, nekam citam nav nozīmes. Kad sāksiet vērot savu elpošanu, jūs pamanīsiet, ka ir divi mirkļi, kad elpošana apstājas un tad atsākas no jauna. Tie ir mirkļi starp ieelpu un izelpu. Tie ir lieliski mirkļi, kad jūsu elpošana pierimst. Noķeriet to mirkli, sajūtiet to. Tas ir vienreizēji. Tikai atcerieties, nevajag censties kontrolēt savu elpošanu, tikai vērojiet to.
 
Man patīk, kā Ošo raksta par Vipasana meditāciju. Ošo par elpas pārtraukumu:
Atcerieties, jūs to neapturat, tā pati apstājas. Ja jūs to apturat, jūs to pazaudēsiet, jūs visu pazaudēsiet, jo radīsies darošais, bet liecinieks pazudīs.  Jūs ar to neko nedarāt. Jums nav elpošanas šablona, jūs neieelepojat, jūs neizelpojat. Tas nelīdzinās pranamajai, kur jūs sākat manipulēt ar elpošanu, - tas tā nav. Jūs vispār neskarat elpošanu, jūs vispār ļaujat tai būt dabiskai, ļaujat tai dabiski plūst. Kad tā  iznāk, jūs tai sekojat, kad ienāk, jūs to pavadāt. OSHO, oranžā grāmata.
Apstāšanās mirklis jūsu elpošanā ir pats svarīgākais.
...kad elpošanas apstājas, jūs esat tur, pilnībā tur - pilnīgi apzinošs. Elpošana ir apstājusies, elpošanas vairāk tur nav, bet jūs esat. OSHO
Kad koncentrējaties uz elpas pārtraukumu, jūs pamanīsiet, kas tas mirklis kļūs aizvien lielāks ar katru jaunu ieelpu un izelpu. Drīz vien jūs apzināsieties, ka vairāk nav elpošanas ir tikai mirklis starp ieelpu un izelpu. Viss ir apstājies - pasaule, jūsu prāts, laiks. Pasēdiet šādi, vērojot savu elpu, teiksim, aptuveni 20 minūtes (Ošo iesaka 45 līdz 60 minūtes). Ja ir patika, palieliniet meditācijas laiku, ja apnīk - pārtrauciet. Galvenais, lai jūs justos labi. Var gadīties, ka pienāks mirklis, ka aizmirsīsiet par laika esamību, tāpēc iesaku praktizēt meditācijas tehniku, kad laiks, ko varat veltīt meditācijai, nav stringri ierobežots. Tā jūs varēsiet vieglāk sasniegt meditatīvo stāvokli.
Praktizējiet Vipasana tehniku vienreiz vai divreiz dienā. Lietderīgi ir katru reizi būt tai pašā vietā un laikā (ja vien tas ir iespējams). Drīz vien jūsu ķermenis pats prasīs meditāciju konkrētajā laikā. Jūs to sajutīsiet.

Elpojiet dabiski, šis nav elpošanas vingrinājums. Jums nevajag vērot savu elpu visu laiku, pievērsiet uzmanību apkārtnei - mākoņiem, puķēm, cilvēkiem jums apkārt, putniem, utt.  Atgriezieties pie elpas vērošanas, kad jūs dabiski jūtat, ka tas ir vajadzīgs. Pārslēdziet savu uzmanību no viena viena objekta uz citu, nekoncentrējieties kā traki, šeit neiet runa par koncentrēšanos, bet gan par meditāciju, par apzināšanos.

Vipasana meditācijai izvēlieties jeb kādu sev ērtu sēdēšanas pozu. Jūs varat vienkārši sēdēt krēslā. Bet jums ir jāsēž, nevis jāapguļas. Paskatieties šeit sev piemērotu meditācijas pozu. Tas ir labs rakts par meditācijas pozām. Daudzi uzsver sēdēšanas pozas un roku pozīciju nozīmīgumu, bet es to tā neuztveru. Es ticu, ka ķermenis pats pateiks, kas man ir labāk.

Ko es iegūšu no Vipasana meditācijas?



Vienīgas meditācijas mērķis ir pati meditācija. Jums nevajag meklēt iemeslu, lai meditētu. Meditē meditācijas dēļ. Tā ir brīnišķīga lieta. Bet mēs visi gribam noskaidrot meditācijas tehnikas ietekmi uz mums, pareizi? Izmantojot Vipasana tehniku, jūs transformējat sevi. Tā ir sevis transformācija, ko izraisa sevis vērošana. Vipasana meditācija piepilda jūs ar enerģiju, attīra prātu. Praktizējot šo tehniku, jūs varat just neaprakstāmas sajūtas, tās var būt prieka, baudas, ekstāzes, enerģijas pārpilnības sajūtas, tās izraisa lielā enerģijas plūsma caur ķermeni.

Mana pieredze ar šo meditācijas tehniku, ir pati labākā. Es to tiešām izbaudu un es zinu - tā patiks arī jums. Šo meditācijas tehniku ir viegli praktizēt un tā arī  ir ļoti efektīva. Tā ir domāta ik vienam, ja vien jūs neienīstat sēdēšanu. 

Tas bija neliels ieskats Vipasana meditācijā.

Lai jums lieliska diena!

3 komentāri:

mans vārds ir Joyce mana dzīve ir pilna ar prieku, jo Dr Azuba man jautāja, lai būtu laimīgs Kas noticis ar mani, nav tas, ko es varu paturēt tikai sev, bet arī pateikt pasaulei tā, ka tie, kas kādreiz bija, piemēram, man būs tur nokļūt mīlestība tiem atpakaļ un ir laimīgs atkal. Es un mans mīļākais bija daži jautājumi, kas noved pie mūsu plīsumi kopš pēc laika mana dzīve nekad nav bijis pats es centos visu metodi, lai dabūtu viņu atpakaļ, bet viņi bija tikai atkritumi pūļu un laika izšķiešana. Bet vienu dienu laikā mana meklēšanu internetā i nāca pāri kāds liecības par Dr Azuba palīdzēja viņam nokļūt viņa mīļāko atpakaļ, lai es sazinājās Dr.Azuba un uz manu vislielāko pārsteigumu Dr.Azuba varēja atvest savu mīļāko laikā 48hours. Ar lielu lieta, kas notika manā dzīvē es nolēmu pastāstīt visai pasaulei par šo lielisko vīru sauc Dr Azuba. Tiem, kam nepieciešama kaut ko viņš man teica, ka viņa templī ir zināt neiespējamību tagad es uzskatu, ka viņam tik daudz draugu, ja jums nepieciešama palīdzība, lūdzu, sazināties ar viņu pa e-pastu: azubaspelltemple@gmail.com vai mobilo tālruni 2348149271063 Un es jums apsolu, ka jūsu mīļākais noteikti būs atpakaļ uz jums.

My name is Karen Warren Conner from USA my partner and I have been trying to have baby for over two years now, We have been going to a fertility clinic for about 5 months and we have done so many test and the test stated that there is nothing wrong with us, So one day when i was on the internet for buisness purpose, i came across a post about prophet jeremaih how he helped a lady to get pregnant, so without thinking twice i contacted him on prophetmercyland@gmail.com, then i told him my problem, he told me that he will help me that i will conceive, he really helped me and did a pregnancy prayer for me and now i am happy to be a mother of twins, a boy and girl. And I'm glad we came to Dr prophet jeremaih Because his pregnancy prayer put us at ease, and I honestly believe him, and his gods really helped us as well, I am thankful for all he has done. contact him via email: prophetmercyland@gmail.com or cell phone +2347055176615


I want to share a great testimony on this website on how great Dr.oduma help me in falling pregnant,me and my husband have been trying to have a baby for over 6 years,but they where no luck so we decided to contact the family doctor and after all the test have been done,he said to us that one of my fallopian tube is not functioning.then one day i was in the office when a friend of mine who have the same problem with me, fall pregnant after she contacted Dr.oduma.she directed me to him and when i contacted him through is email and he did the purification on the pregnancy spell and in 8weeks time i was feeling some how and i want to meet the family doctor who told me that i m pregnant.if you know that you have a similar problem like this and you want to be pregnant you can contact Dr.oduma via Email:odumaspelltemple0@gmail.com,or cell phone ++2347055176615

Ierakstīt komentāru

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More